» » » ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ

Презентация на тему ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ

Презентацию на тему ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ можно скачать абсолютно бесплатно на нашем сайте. Предмет презентации : Разные. Красочные слайды и илюстрации помогут вам заинтересовать своих одноклассников или аудиторию. Для просмотра содержимого презентации воспользуйтесь плеером, или если вы хотите скачать презентацию - нажмите на соответствующий текст под плеером. Презентация содержит 8 слайдов.

скачать презентацию

Слайды презентации

Слайд 1: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 1

ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ

Слайд 2: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 2

Араб-мұсылман философиясы - Орта ғасырда мұсылман дінін қабылдап, араб тілін қолданған Шығыс халықтары ойшылдарының философия ілімдерінің жүйесі. Араб философиясы шығу тарихы мутазилиттер («ерекшеленушілер») қызметімен байланысты. IХ ғ-да арабтар антик дәуірдегі жаратылыстану және философия ілімдеріне қатысты мұраларымен кеңінен таныса бастайды.

Слайд 3: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 3

Басты назарда Аристотель философиясы болды. Аристотель б.з.б. 384 жылы туған. Б.з.б. 322 жылы қайтыс болған. Аристотель - ежелгі грек философы, логиканың негізін қалаушы. Басқа да ғылымдардың негізін қалаған. Аристотель Платонның денесіз формалар туралы ілімін сынға алды. Бірақ Платонның идеализмін жеңе алмады. Сөйтіп, материализм мен идеализм арасында бір жағына шықпады. Философияда Аристотель 3 бөлімді қарастырды. Теориялық бөлім: болмыс туралы ілім, болмыстың құрамы, себептері және бастауы. Практикалық бөлім-адамдардың іс-әрекеті турлы ілім. Поэтикалық бөлім - шығармашылық туралы ілім.

Слайд 4: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 4

Түркі жұртының ғұламасы Әбу Насыр әл-Фараби, парсылық Әбу Әлгі ибн Сина - оқулықтарда «Араб философтары» болып аталады. Сондықтан бұлардың бәрінің басын қосып айтқанда «Араб философиясы» деуден гөрі, «Араб тіліндегі философия» деген шындыққа сыйымды. Осы тұрғыдан қарастырсақ, X - XIII ғ-ларда араб тіліндегі философияның мынадай бағыттары болған: 1) Шығыс перипатетизмі; 2) «Таза ағайындар» ілімі; 3) Сопылық ілім; 4) Мұсылман философиясы;

Слайд 5: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 5

Шығыс перипатетизмі - Аристотель еңбектерін насихаттау талқылау жасаған философиялық мектеп. Мұның басында әл-Кинди (IX ғ.), әл-Фараби, ибн Сина, ибн Бадж, ибн Туфейль және ибн Рушд (Аверроэс) тұр. «Таза ағайындар» ілімі - оқу жүйесіне арнал жазылған 51 томдық энңик. еңбекте жинақталған. Бұл алғаш рет ғылым түрлерін жүйелеу, әрі оны оқыту мәселе- сіне арналған. Сопылық ілім - Шығыста кеңінен дамыған ілім. Бұл бағыттан аса көрнекті өкілдері А. Яссауи, ибн Араби, т.б. Мұсылман философиясының аса көрнекті өкілі - Әбу-л-Уәлид Мұхаммед әл-Ғазали. Ол әл-Фараби, ибн Сина сияқты ғалымдармен болмыс туралы бел шешіп айтысқа түскен. Сопылық ілім мен мұсылман философиясының ұқсастықтары көп. Араб тіліндегі философияны ғылымда фәлсафа деп те атайды. Бұл, әсіресе, шығыс перипатетиктеріне тән. Фәлсафа тарихы әл-Киндиден бастадың, ибн Рушдпен аяқталады.

Слайд 6: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 6

Фәлсафаның философиядан өзгешелігі - ол Платон, Аристотель еңбектерін мұсылмандық негізінде зерттей отырып, жоғарыда айтылған ойшылдар ойлаудың ерекше жүйесін жасаған. Бұл - грек философиясын тек қайталау немесе оған еліктеу емес, философияның ерекше тарихи типі. Платон (Platon) Афиналық (б.з.б. 427 — 347) — ежелгі грек философы, Сократтың шәкірті, еуропалық идеализмнің негізін салушы. Платон оның лақап аты (жалпақ, кең), өз есімі — Аристокл. Платонның пікірінше, шын болмыс — ақылмен ғана білуге болатын денесіз идеялар әлемі. Оның болмысы Парменидтікіндей біртұтас емес, керісінше өздеріне тән идеялары бар рухани көпшілік болмыс. Әр идея өз алдына мәңгі және өзгермейді, ол өзіне-өзі тән. Идеялардың саны көп, бірақ шексіз емес. Идеялар бір-біріне тек қарым-қатынаста ғана емес, сонымен бірге бір-біріне бағынышты, басқаша айтқанда, бірнеше түрлі идеялар бір ортақ идеяға бағынышты қатынастарда болады. Қоғамның теқтік бөлінуін Платон азаматтардың бірлескен тұрғылықты жерлері ретінде мемлекет беріктігінің шарты деп жариялады.

Слайд 7: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 7

Аристотель (б.з.д. 384 — б.з.д. 322 жылдар) —грек пәлсапашысы, Платонның шәкірті, Ұлы Александрдың ұстазы. Ол түрлі-түрлі тақырыптарға зерттеулер жазған, соның ішінде физика, метафизика,ақындық өнер, театр, музыка, логика, шешендік өнері, саясат, үкімет, этика,биология және зоология. Сократ және Платонмен бірге Аристотель батыс философиясының ең маңызды, оның негізін қалаушы тұлғалары ретінде қарастырылады. Ахлақ, эстетика, логика, ғылым, саясат және метафизика сияқты мәселелерді қамтитын ең алғашқы жан-жақты пәслапалық жүйені құрған — Аристотель. Аристотельдің физикалық көзқарастары ортағасырлық ғылымның қалыптасуына терең әсер етіп, оның ықпалы Ағарту дәуіріне дейін созылды. Бірақ кейін ол қазіргі заманғы физикаға орын беруге мәжбүр болды. Биологиялық ғылымдарда, ол жасаған кейбір бақылаулардың дұрыстығы тек 19-шы ғасырда ғана расталды. Оның еңбектерінде ең алғашқы логикалық зерттеулер жасалған, соның негізінде 19-шы ғасырда қазіргі заманғы формалды логика ғылымы қалыптасты.

Слайд 8: Презентация ОРТА ҒАСЫРЛЫҚ АРАБ – МҰСЫЛМАН МӘДЕНИЕТІ АЯСЫНДАҒЫ ФИЛОСОФИЯ
Слайд 8

Араб тіліндегі философиялық тарихи маңызы - Ф.Бэконнан (1561 - 1626) Спинозоға (1632 - 77) дейінгі мерзімді қамтиды. Жаңа заман философиясы көтерген басты-басты мәселелерді Шығыс перипатетиктері мен мұсылман дінтанушылары өз кездерінде-ақ күн тәртібіне қойған. Фәлсафа мен Батыс философиясы арасындағы сабақтастық схоластар (схоластика) мен Сигер Брабантский, Роджер Бэкон еңбектерінен айқын аңғарылады. Араб философиясының тарихи кезеңдері немесе оның орталықтары өзгеріп тұрған. IX - X ғ-да араб философиясы орталығы Халифатта болса, саяси себептерге байланысты X - XI ғ-да ол Орта Азия мен Иранға ауысқан. Бұхара,Самарқанд, Мере, Нишапур, Исфаһан, Рей, Хамадан, Отырар сияқты қалаларда ғылым, білім өріс алды. Араб философиясының үшінші орталығы мұсылмандық Батысқа (Испанияға) ауысты. Осыдан әрі қарай араб философиясы тұтастығынан айырылыс ұлттық сипаттарға ие бола бастады. Бұл тұста тек Мағриб ойшылы Абд әр-Рахман Әбу Зейд ибн Халдун (1332 - 1406) есімін ғана атаймыз. Араб философиясы тіліндегі философия түркі жұртында кеңінен өріс алды. Түркістан сопылық ілім орталығына айналды. Йасауи ілімі бүкіл түркі халықтары мәдениетінің дамуына елеулі әсер етті.

  • Яндекс.Метрика
  • Рейтинг@Mail.ru