Слайд 1Поняття субкультури.Молодіжні субкультури.
Підготувала учениця 11 класу Слав’янської СЗШ Оксентюк Наталія
Слайд 2Що ж таке субкультура???
Субкультура - звід накопичених певним світоглядом цінностей і порядків групи людей, об'єднаних специфічними інтересами, визначальними їх світогляд. Субкультура - суверенна цілісне утворення, частина суспільної культури. З точки зору культурології ж субкультура - це такі об'єднання людей, які не суперечать цінностям традиційної культури, а доповнюють її.
Слайд 3Характеристика
Субкультура може відрізнятися від домінуючої культури мовою , манерою поведінки , одягом і т. д. Основою субкультури можуть бути стиль музики , спосіб життя , певні політичні погляди. Деякі субкультури носять екстремальний характер і демонструють протест проти суспільства або певних суспільних явищ . Деякі субкультури носять замкнутий характер і прагнуть до ізоляції своїх представників від суспільства. Іноді субкультури розвиваються і входять як елементи в єдину культуру суспільства. Розвинені субкультури мають свої періодичні видання , клуби , громадські організації.

Слайд 4Більш вузьким поняттям , близьким до субкультури , але не підміняються її , є фендом (фанатство ) - спільнота шанувальників , як правило , певного предмета ( письменника , виконавця , стилю). Фендом може мати певні риси єдиної культури , такі як « тусовочний » гумор і сленг, схожі інтереси за межами фендому , свої видання і веб- сайти. Однак більшість фендомом не утворюють субкультур , будучи зосереджені тільки навколо предмета свого інтересу . Також з поняттям субкультури іноді плутають поняття хобі , захоплення людини яким-небудь заняттям ( геймери , хакери ітп) . Співтовариства людей із загальним хобі можуть утворювати стійкий фендом , але при цьому не мати ознак субкультури (загального іміджу , світогляду , єдиних смаків у багатьох сферах )

Слайд 5Найбільш відомі субкультури
Музичні Субкультури, засновані на прихильниках різних жанрів музики:
Готи ( субкультура ) - шанувальники готик -року , готик -металу і дарквейв Джанглісти - шанувальники джангла , драм енд бейсу і його різновидів Інді - шанувальники інді-року Металісти - шанувальники хеві -метал і його різновидів Панки - шанувальники панк -року і прихильники панк- ідеології Ріветхеди - шанувальники музики в жанрі індастріал Растамани - шанувальники реггі , а також представники релігійного руху Растафари Рейвери - шанувальники рейву , танцювальної музики і дискотек Репери - шанувальники репу і хіп -хопу Традиційні скінхеди - любителі ска та реггі Емо - шанувальники емо і пост- хардкору

Слайд 6Готи
результат злиттів ностальгії « романтіків » по модному одягу , декларативного нігілізму и могильного гумору панків . Одягаються смороду у всі чорне , в крайньому випадка в темно- сіре . Зачіска гота - Справжній вітвір мистецтва . Хлопці- готи , як правило , андрогінні . З предметів ужітку вітаються шкіряні штани , жилети , намисто , ланцюжкі , сережки. Багато готів носячи староєгіпетські символи - « Анки ». Традіційно среди них звернення до готичного роману - від Уолпола до Шеллі ; почитайте такоже Камю , Кафка , пізній Тургенєв и Інші « сильно перелякані генії ». Слухають , відповідно , готичний частку. Справжні готи , крім турбот про одяг , прагнуть підтрімуваті и відповідній способ життя . Готи рясно и ОХОЧЕ запозічують декадентську , кладовіщенську , вампірську естетику . Вітається все , что відносіться до темної Сторони буття , пов'язано Із смертю. Улюблені місця зборище готов - Кладовище . Часто практикують садомазохізм . Готи схільні перетворювати свои тусовки на рольову гру , в Якийсь інфернальній театр , альо несхожий з ігріщамі фанатів Толкієна .

Слайд 7Існує безліч підвідів готів : « антікварні » , « ренесансні » , « романтичні » , « вікторіанські » , « рабі корпорацій » , « кіберготі » , « гліттерготі » , « цигани » , « хіппі » , « фетишист » , « панк- готи » , « вестерн- готи » , « вампірі » та Інші Тоб чистого готовського стилю не існує - є Певна життєва Інтонація .
Слайд 9Джанглісти
молодіжна субкультура , натхненна драм- енд- бейс, що виникла у Великобританії на початку 1990 -х років і на даний момент є одним з основних рухів країни. Зовнішній вигляд «справжнього» джанглісти - . Одяг спортивного виду ( футболка , толстовка з капюшоном або простора сорочка , штани типу G -стиль , Evisu або віджатою дивізія , спортивне взуття і, на відміну від реперів , відсутність всіляких золотих прикрас Манера поведінки і мова перейнята від руд - боїв. Головна особливість джанглістского руху - його багатонаціональність . Воно існує не тільки у Великобританії , але і у всьому світі , в тому числі і в Росії.

Слайд 10Інді
Інді - шанувальники інді-року (Indie Rock)
Інді- рок бере початок від альтернативного року , Панк рока і краут -року , будучи змішанням цих музичних стилів. Не в образу сказати при першій згадці цього напрямку я подумала про Індію . Але виявилося , що Інді - лише співзвуччя від англійського слова незалежні - «незалежний ». Інді рок відрізняється від родоначального альтернативного тим , що не орієнтується на мейнстрім . Основний пропагандою стилю є середній клас. Інді - це недбалий стиль одягу , повсякденні турботи в текстах і запис неодмінно в невеликий маловідомої студії запису . Причина такої популярності груп Інді рока стала близькість виконавців до слухача - студентська та молодіжна середу , основна маса яких не хотіла виражати себе в викликають нарядах готовий , або витрачати останні гроші на дорогий прикид рейвера .

Слайд 12Металісти
субкультура, натхненна музикою в стилі метал, що з'явилася в 1970-і роки. Субкультура широко поширена в Північній Європі, досить широко - в Росії, Україні, Білорусі, в Північній Америці, є значна кількість її представників у Південній Америці, Південній Європі і Японії. На Близькому Сході, за винятком Туреччини та Ізраїлю, металісти (як і багато інших «неформали») нечисленні.
Слайд 13Панки
молодіжна субкультура, що виникла наприкінці 1960-х - початку 1970-х років у Великобританії, США, Канаді та Австралії, характерними особливостями якої є критичне ставлення до суспільства і політики. З панк-роком тісно пов'язане ім'я відомого американського художника Енді Уорхола і продюсував ним групою Velvet Underground. Їх соліст Лу Рід вважається батьком-засновником альтернативного року, течії, яке тісно пов'язане з панк-роком.

Слайд 14Ріветхеди
Ріветхеди - шанувальники музики в жанрі індастріал
Ріветхед, райветхед, Райвет, Рівет (від англ Rivethead -. Клепання голова) - молодіжна субкультура, що утворилася в кінці 80-х, початку 90-х , в США, в середовищі прихильників музики в жанрі індастріал. У російськомовних країнах їх частіше називають індустріальників або індустріаліст.
У моді у ріветхедов: Футболки з логотипами індустріальних груп, майки, чорні шкіряні куртки, «бомбери». Камуфляжні штани, шорти мілітарі, чорні штани і т. д. Армійські черевики, важкі черевики, «гади», «берці» Пірсинг, татуювання. Зачіски варіюються від повністю поголеною голови до ірокезів, дредів і т. д. Аксесуари: захисні окуляри зварника (гоггли), чорні сонцезахисні окуляри, ланцюги, протигази, респіратори, різні індустріальні елементи: заклепки, цвяхи, комп'ютерні комплектуючі, високотехнологічні гаджети та аксесуари, а також атрибути, що роблять свого власника схожим на кіборга Символіка: символ радіоактивності, символ «біологічної», блискавки, череп з кістками та інші індустріальні символи небезпеки. Деякі ріветхеди - любителі індастріалу 1974-1981 років, які віддають перевагу в одязі стиль простих заводських робітників.

Слайд 17Растамани
шанувальники реггі, а також представники релігійного руху Растафари
Близькі по багатьом параметрам до хіппі растамани. Растафарі (раста) - це релігія загального господа Джа (спотворене «Єгова»). Растамани - переконані пацифісти, особливо протестують проти расизму. Дві особливості породили всесвітній характер раста-руху - маріхуана і реггі. У останньому растаманство знайшло щонайпотужніший музичний канал трансляції своїх ідей. Марихуана для сьогодення растамана - засіб не насолоди, а самопознання. Растаманський побут також передбачає здоровий спосіб життя, заборону на тютюн і алкоголь, вегетаріанство, заняття мистецтвом. Їх символи - червоно-жовто-зелена шапочка «пацифік», натягнуті на косиці-дредлокс («дреди»). Растаманів часто можна зустріти в компанії хіппі. Кажучи про субкультуру растафаріанства в Росії, слід зазначити, що молоді растафарі, будучи практично не знайомі з ідеологією національно-релігійного руху афро-американського населення, в більшості своїй є просто поклонниками музики реггі (це напрям музики зародився в 60-і роки XX століття на Ямайці).

Слайд 19Рейвери
Субкультура рейва виникла в 80-і роки XX століття в США і Великобританії, почала розповсюджуватися з 1990-91 років. Невід'ємна частина рейверського стилю життя - нічні дискотеки з могутнім звуком, комп'ютерною графікою, променями лазерів. Для одягу рейверов характерні яскраві фарби і використання штучних матеріалів (винив, пластик). Розвиток субкультури рейва йшов паралельно з розповсюдженням наркотиків, зокрема, «екстазі». Ухвалення галюциногенів з метою «розширення свідомості» стало, на жаль, практично невід'ємною частиною рейверської субкультури. Разом з тим багато діячів молодіжної культури, зокрема ді-джеї, ключові фігури рейв-субкультури, висловлювали і висловлюють украй негативне відношення до прийому наркотиків. Останніми роками рейв втратив свою контркультурну тональність у дусі психоделічеської хіппі-революції 60-х, він став забавою підлітків, легкою і яскравою розвагою, прирівнявшись до диско.

Слайд 20Репери
Репери (вони ж хіп-хопери) - ті, що тягають на плечі магнітофони, носять одяг на пару розмірів більше і танцюють на вулиці, а деколи непогано малюють граффіті. До основним хіп-хоп культури, що становить, можна віднести: реп, брейк, граффіті, ді-джеїнг, деякі види спорту. Реп, або читання, мабуть, головний спосіб дії цієї субкультури на свідомість тих, що оточують. Фактично реп можна назвати мелодекламацією. Головне в репі ритм слів і текст. Хіп-хоп зароджувався як музика і субкультура негритянського гетто з різко агресивним відношенням до білого населення. У цьому сенсі лідери хіп-хопа в Росії опинилися в дивному положенні. Проте був знайдений вихід з ситуації, і зараз тексти у дусі російської долі пристосовуються до нових музичних форм, тобто до репу. Зіставлення будується не на расовій ознаці, а по соціальних (бідні - багаті), культурних (конформісти-нонконформісти) і іншим категоріям.

Слайд 22Скінхеди
Актівність пріхільніків екстремістської Молодіжної субкультури скінхедів ( скінів , неонацістів ) в России помітно зросла . Мабуть , це найагресівніші з неформалів . Ідеї у них Типового націстські : « Росія - російськім ! » , «Смерть євреям ( Неграму , китайці , кавказці ...)! ». Ідеальнім політічнім діячем для них є А. Гітлер . Скіні , як правило ( альо НЕ завжди) , віділяються начисто поголеною головою. Одягаються скінхеди в подібність ВІЙСЬКОВОЇ форми або просто у вузькі Темні джинси . На ногах - важкі черевики - « хакі » , Якими скінхеди уміло діють в Бійці . Коханою музика - це стиль ой ( відгалуження хардкору , что політізується ) , а такоже Німецькі Військові марші . Вороги скінхедів - ВСІ , хто НЕ скінхеди . Смороду часто нападають на людей з іншім Кольорах шкірі , на бомжів , представніків нетрадиційної сексуальної орієнтації . Особлива ненависть - до реперам и всім довговолосім . Основну масу скінхедів складають молоді люди від 14 до 22 років , Переважно віхідці з робочих кварталів и околиць , школярі , что вчаться технікумів , студенти вузів . Багато скінхеди , особливо молоді , фанати якого- небудь футбольного клубу.

Слайд 23Зовнішній вигляд Черевики Доктор Мартенс і джинси Леві Зовнішній вигляд скінхедів багато в чому повторює зовнішній вигляд модів : поло та светри Fred Perry і Ben Sherman , джинси Леві , класичне пальто Кромбі і черевики Доктор Мартенс , але крім цього має і свої особливості. До основної зовнішності були додані : картаті сорочки , джинсові куртки , тонкі підтяжки і підсукані джинси. Довгі куртки згодом зникли. Цей стиль був названий « чоботи і дужки »: « черевики і підтяжки ». Ця зовнішність згадується в декількох піснях 60 -х років , які записував ямайський виконавець ска та реггі Лорел Ейткен . Основні складові стилю (черевики , джинси , сорочка , підтяжки , коротка стрижка і так далі ) згадуються в піснях « скінхедів Джемборі » і « скінхедів Дівчина» реггі- групи Symarip , записаних у 1969 році. Група Слейд використовувала зовнішній вигляд скінхедів першої хвилі в 1969 році Ця зовнішність все частіше з'являлася на футбольних трибунах.

Слайд 24Емо
молодіжна субкультура, яка утворилась на базі прибічників однойменного музичного жанру. Найпоширеніша субкультура серед підлітків 13-17 років (хоча іноді трапляються й старші прихильники). Головне для представників цієї субкультури - емоції. І вони черпають їх звідусіль - ізмузики, книг, кіно. Часто в емо-музиці переважає крик («скрім»), плач, вереск. Серед інших субкультур особливою любов'ю не користуються, особливо хлопчача частина емо. Їх вважають плаксіями і всерйоз практично не сприймають. Носять виключно чорно-рожевийодяг, кеди, часто стрижуть волосся і залишають довгу чілку, що закриває пів-обличчя. Волосся і нігті нерідко фарбують у чорний колір. Хлопці вдягають обтягуючі штанці з низеньким поясом і приталені майки з назвами рок-гуртів, ремені із заклепками,. Люблять обвішуватися значками з героями американських мультфільмів і фенечками, пірсинг, татуювання, часто носять маленькі тонелі. Мета їхнього одягу — стерти різницю між хлопцем і дівчиною. справжній «емо» не палить і не вживає алкоголь і наркотики, не бере участь у безладних статевих зв’язках, не зраджує свої ідеали, про усе це свідчать татуювання у вигляді хреста на руках деяких «емо». [1] Прихильники емо дуже чутливі, емоційні діти, які виносять протест «сірому, буденному» суспільству. Але, найголовніше, цей протест може бути небезпечним для самих представників цієїсубкультури, оскільки носить саморуйнівний характер.

Слайд 27Субкультури, засновані на літературі, кіно, мультиплікації, іграх та інше:
Отаку - шанувальники аніме (японської мультиплікації) Покидьки - використовують жаргон падонків історичні реконструктори Рольовий рух - шанувальники живих рольових ігор Теріантропи Фурі - шанувальники антропоморфних тварин
Слайд 28Отаку
людина, яка захоплюється чимось. За межами Японії, в тому числі і в Росії, зазвичай вживається по відношенню до фанатів аніме і манги У Японії даним змістом відповідає абревіатура «аніота»
Вперше як термін це слово з'явилося в циклі статей «Дослідження" отаку "Есеїста Накаморі Акіо. Цикл публікувався в журналі «Манга бурікко» В період з червня по грудень 1983 года, і в назві було використано слово, яким, за спостереженнями Накаморі, найчастіше називали один одного представники субкультури.